ابزار سایت

افزونه_رویدادها

فصل 20- افزونه «رویدادها»

20-1- مقدمه

برای اطلاع‌رسانی درباره هر موضوعی می‌توان از رویداد استفاده کرد. به عنوان مثال کاربران در صورتی که قصد برگزاری جلسه و یا ملاقات با دوستان را داشته باشند می‌توانند از این افزونه استفاده نمایند؛ بدین صورت که رویدادی را ایجاد کرده و افراد مورد نظر را به آن دعوت نموده و همچنین از تعداد شرکت‌کنندگان در این رویداد مطلع شوند.

20-2- شرح افزونه

افزونه «رویدادها» بستری را برای تعریف رویداد، دعوت از دوستان برای پیوستن به آن و همچنین به اشتراک‌گذاری آن ارائه می‌کند.

شکل 1: افزودن رویداد

همان‌طور که در شکل 1 مشاهده می‌شود با کلیک بر روی گزینه «افزودن رویداد جدید» کاربر وارد صفحه‌ «ایجاد رویداد» می‌شود (شکل 2). برای ساختن یک رویداد باید عنوان رویداد و همچنین زمان شروع رویداد را تعیین نمود و برای مشخص نمودن زمان پایان رویداد می‌بایست گزینه «تاریخ و زمان پایان رویداد» را فعال نمود. همچنین اطلاعات دیگری مانند شرح رویداد، مکان، تصویر و همچنین سطح دسترسی افراد به رویداد مورد نظر و اجازه دعوت شدن توسط دیگر کاربران وجود دارد. پس از تکمیل اطلاعات با کلیک بر روی گزینه «اضافه کردن»، رویداد ساخته می‌شود.

شکل 2: ساخت رویداد جدید

رویداد ساخته‌شده در قسمت رویدادهای آینده قرار می‌گیرد، همچنین رویدادهایی که زمان آن‌ها به پایان رسیده در بخش «گذشته» قرار می‌گیرد و اگر کاربر بخواهد تمامی رویدادهایی را که ساخته است را مشاهده نماید می‌تواند بر روی گزینه «رویدادهای من» کلیک نماید. تمامی دعوت‌نامه‌هایی که برای یک کاربر فرستاده می‌شود در بخش «دعوت‌نامه» قرار دارد. ترتیب مرتب شدن رویداد‌ها به این نحوه است که رویداد‌های گذشته از آخر به اول مرتب شده یا به عبارتی رویداد‌هایی قدیمی تر پایین تر از سایر رویداد‌ها قرار می‌گیرند و رویداد‌های پیش رو به ترتیب نزدیک ترین رویداد یا به عبارتی به صورت صعودی مرتب می‌شوند.

شکل 3: دعوت‌نامه رویداد ارسال‌شده برای کاربر

کاربر سازنده و یا کاربرانی که به رویداد دعوت‌شده‌اند با کلیک بر روی پیوند رویداد وارد صفحه‌ای مطابق شکل 4 می‌شوند.

شکل 4: نمایش صفحه مربوط به رویداد

در ابزارک «جزئیات» اطلاعات مربوط به جزئیات رویداد، افراد شرکت‌کننده، شرح رویداد و دیوار برای گذاشتن نظرات دیده می‌شود. همچنین سازنده رویداد امکان ویرایش و یا حذف رویداد را دارد.

17-2-1- حق دسترسی فعالیت‌های ایجاد شده

همان‌طور که مساله حریم خصوصی برای محتوای تولید شده توسط کاربران در بخش‌هایی نظیر نمایه و داشبورد اهمیت زیادی دارد، در محتوای تولیدی بخش‌های دیگر مانند افزونه رویداد نیز حائز اهمیت بوده و لازم است بحث حریم خصوصی در این‌گونه افزونه‌ها نیز بررسی و اعمال شود. به همین منظور تمامی فعالیت‌های ایجادشده در رویداد بررسی‌شده و مشکلات آن شناسایی و برطرف شدند. همچنین شکل 5 تحلیل نهایی صورت گرفته بر روی حق دسترسی فعالیت‌های ایجادشده در افزونه رویداد را نشان می‌دهد.

شکل 5: تحلیل نهایی حق دسترسی فعالیت‌های ایجاد شده در افزونه رویداد

افزونه رویداد این امکان را به کاربران می‌دهد تا در صورت نیاز رویداد مورد نظر خود را ایجاد و اعضای مورد نظر خود را دعوت کنند. در هنگام ایجاد یک رویداد، گزینهٔ «کسانی که می‌توانند مشاهده کنند» مشخص‌کننده وضعیت امکان مشاهده رویداد توسط سایر کاربران و عضویت در آن است. این‌که تمامی اعضا یا فقط اعضای دعوت‌شده اجازه مشاهده رویداد را داشته باشند، بیانگر مشاهده حق دسترسی فعالیت‌های ایجادشده در رویداد توسط کاربران است. اگر رویدادی با حق دسترسی «همه بتوانند رویداد را مشاهده کنند» ایجاد شود، تمامی اعضای رویداد به همراه دیگر کاربران می‌توانند رویداد ایجادشده را در صفحات مختلف نظیر صفحه رویداد، صفحه اصلی، داشبورد خود (درصورتی‌که کاربر دوست حداقل یکی از اعضای رویداد باشد) و صفحه نمایه اعضای کاربران مشاهده کنند. اما درصورتی‌که رویدادی با حق دسترسی «کسانی که عضو هستند بتوانند فعالیت‌های رویداد را مشاهده کنند» ایجاد شود، فقط اعضای رویداد می‌توانند فعالیت‌های رویداد را مشاهده کنند.

افزونه_رویدادها.txt · آخرین ویرایش: 2019/01/15 12:45